maandag 5 maart 2012

zelfportretten voor beginners

Meneer Schaap was een weloverwogen keuze. Hij vult onze belastingsbrief geheel zelfstandig in, vergeet nooit zijn sleutels en naar het schijnt lijkt hij op Jan Leyers (en dat is een compliment voor Jan Leyers). Maar! Hij heeft ook een minpunt!
Hij trekt geen foto's.
Zoals de fotografen onder ons weten, is het helemaal niet moeilijk om je camera min of meer in de gewenste richting te draaien en op het knopje te duwen. Maar hij denkt dat hij het niet kan en het interesseert hem ook niet.
Hoewel dit gebrek me meestel goed uitkomt omdat ik zelf graag foto's trek, durf ik vooral op vakantie wel eens te klagen. Ten eerste loop ik godganse dagen met die fototas te zeulen en ten tweede sta ik zelf nooit op de foto.
Niet dat ik zo'n ijdeltuit ben - ik word zelfs helemaal niet graag gefotografeerd. Maar ik wil toch graag ergens een bewijs van mijn aanwezigheid op aarde. Hoe zal ik anders het verleden kunnen oproepen als ik later vroegtijdig Alzheimer krijg, en wat zullen de kleinkinderen denken als hun oma nooit leek mee te mogen op reis?

Voor iedereen die sympathiseert met mijn probleem volgen de oplossingen van vorige week:
  • Trek zelf stukjes van jezelf
  • maak gebruik van spiegels
  • of vensters
  • of -als het echt niet anders kan- van de zon
In het belang van onze kleinkinderen en mijn nagedachtenis zijn we hier min of meer verplicht zonnige vakantiebestemmingen te kiezen.










5 opmerkingen:

  1. Mmmhh, vakantie. Mmmhh, zon. en verder natuurlijk mijn innige medeleven met je foto-probleem :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ah net hetzelfde hier. Massa's foto's van vader en dochter (die ik niet mag tonen want meneer is te beschaamd), amper een bewijs van de moeder in huis. Zelfs geen dikke buik-foto, laat staan een portret van ons drietjes, en da's toch wel heel jammer want morgen moet er misschien een nummer vier bij op de foto!
    Mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier juist hetzelfde! Het lijkt alsof de kinderen geen moeder hebben. En als ze ooit denken dat ze geadopteerd zijn, dan is er ook hier inderdaad geen bewijs materiaal dat ze wel degelijk 9 maanden door mij gedragen zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Aha, terug uit Zuid-Afrika! Leuk daar?

    BeantwoordenVerwijderen